RE: [GUFSC] Disseartation x Thesis [era: padrão LaTeX do DAS, onde está?]

Otavio Pereira otaviofp em inf.ufsc.br
Quarta Setembro 24 11:06:16 GMT+3 2003

Thesis
------
======
Babylon online:
--------------------------
Babylon English-Portuguese
  thesis
s. tese, pesquisa, investigação científica; hipótese

Merrian-Webster:
----------------
1 a (1) : the unstressed part of a poetic foot especially in accentual verse
(2) : the longer part of a poetic foot especially in quantitative verse b :
the accented part of a musical measure : DOWNBEAT -- compare ARSIS
2 a : a position or proposition that a person (as a candidate for scholastic
honors) advances and offers to maintain by argument b : a proposition to be
proved or one advanced without proof : HYPOTHESIS
3 : the first and least adequate stage of dialectic -- compare SYNTHESIS
*4 : a dissertation embodying results of original research and especially
substantiating a specific view; especially : one written by a candidate for
an academic degree*

Dissertation:
Babylon online:
--------------------------
Babylon English-Portuguese
dissertation
s. dissertação, discurso

Merrian-Webster:
----------------
: an extended usually written treatment of a subject; specifically : one
submitted for a doctorate

Bem, lendo isso... fiquei na duvida!! ;-)
Pela definicao de dissertation, parece q eh bem aplicada a tese de
doutorado, realmente...

Mas se olhar a definicao 4 de Thesis, eh uma disseratation tb... entao
parece q usar thesis para tese de doutorado nao eh incorreto, desde q a tese
tenha resultados de uma pesquisa original (eh prerequisito, nao?), mas usar
dissertation para dissertacao (de mestrado/etc) estah incorreto...

Abracos

PS: O webster eh o melhor dicionario online q eu conheco... parece q o grupo
q mantem ele eh o mesmo da enciclopedia britannica...